Monday, January 10, 2011

O altfel de perfuzie

            Copiii mei au facut rubeola in perioada de sugar.Contrar a ceea ce crede dl Chiotan tabloul clinic a fost inspaimantator:stare generala alterata pana la somnolenta,anorexie la orice in afara de san,febrili(40* la 2-3 ore de la administrarea antitermicelor,scazand greu si la impachetari),fara alte modificari patologice,nici macar la nivel faringian.A cincea zi de la debut a aparut discret eruptia si s-au conturat ganglionii in regiunea nucala.
            Cu primul copil m-am internat in spital(era week-end) unde i s-a facut tratament cu antibiotice intravenos,Rx toracica,i s-au prelevat probe de sange s.a.m.d. iar in ziua a cincea cand i-a aparut eruptia mi s-a spus ca este "sudamina".Dupa ce m-am externat a doua zi a vazut copilul medicul de familie si a confirmat: rubeola.
            Cum spuneam febra si rehidratarea reprezinta o mare problema in astfel de cazuri.Am imaginat o metoda de suplmentare cu lichide mai putin invaziva decat o perfuzie:clisma.Fiind vorba de un sugarel am folosit o seringa de 10 ml fara ac plina cu ser fiziologic.A mers:nu s-a eliminat nimic din serul introdus in rect iar "pacientul"si-a recapatat tonusul.
            Sper sa nu aveti nevoie sa puneti in practica asa ceva!

No comments:

Post a Comment