Sunday, February 20, 2011

Greţos

           La şcoala copiilor s-a desfăşurat un concurs ciudat. Trebuiau să ilustreze un final la următoarea povestire morbidă (o redau aşa cum mi-a povestit-o fetiţa mea): o familie tânără aştepta venirea pe lume a unui  băieţel, dar aceasta s-a petrecut înainte de termen. La naştere pentru că pruncul era mic şi "gelatinos" moaşa l-a scăpat pe jos şi copilul a rămas infirm. Când a crescut mai mărişor copilului îi plăcea să deseneze. Ce desena? Desena peşti morţi şi a doua zi peştii din iazul de lângă casă mureau, desena un foc şi a doua zi casa vecinilor era în flăcări. Ce spuneţi de subiectele de gândire pe care şcoala le propune copiilor noştri: un handicapat cu premoniţii sumbre? Când am obiectat la şedinţa cu părinţii mi s-a spus că n-am înţeles, copiii vor face un final fericit pentru textul respectiv. Chiar şi aşa, nu mi se pare normal să introduci noţiuni despre naşterea patologică înainte de a fi vârsta pentru a prezenta o naştere normală (prima impresie contează), iar partea cu clarviziunea este o încercare de a-i familiariza pe copii cu "proorocii" făcute de oameni sub influenţa duhurilor necurate (sunt pline patericele de exemple de oameni aflaţi în înşelare demonică, posedaţi de duh pitonicesc). Cel mai mult m-a supărat fetiţa mea care, după ce mi-a spus acasă că-i e greaţă să se gândească la subiect, nu a avut tăria să mărturisească asta în faţa doamnei învăţătoare şi a participat şi ea cu un desen şi , culmea, chiar a fost premiată.

2 comments:

  1. Învăţământul...încotro?
    Azi-mâine vor şi experimenta mai ştiu eu ce, ca să le dezvolte abilităţile, imaginaţia, puterea de reacţie...
    Biata copilă, din bun-simţ şi respect n-a putut "insulta" actul educaţional...ea n-a făcut decât să-şi pregătească tema.

    ReplyDelete
  2. Cei care sesizeaza ce se intimpla sunt putini si nu sunt in functii importante ca sa poata schimba ceva. Eu ma revolt, dar fara efect pe scara larga.

    ReplyDelete