Tuesday, February 15, 2011

Nume

          Numele meu oficial este Ramona. Multă vreme nu am ştiut că mă cheamă de fapt Ecaterina. După "întoarcerea" mamei mele la ortodoxie (spun întoarcere pentru că până atunci nu participa la viaţa Bisericii deşi era botezată ortodox), realizînd importanţa sfintelor taine, mi-a povestit că preotul care m-a botezat nu mi-a spus Ramona, ci mi-a pus numele naşei mele, Ecaterina. Părintele le-a impus: "Daţi-i copilului un nume de sfânt! Ce nume e ăsta, Ramona? Se botează roaba lui Dumnezeu Ecaterina..." Atunci nu prea le-a convenit, dar după 20 de ani, când eu am aflat întâmplarea, m-am bucurat să am o ocrotitoare sfântă.
          Fetiţei mele i-am pus numele Ecaterina după sfatul duhovnicului pe care l-am rugat să aleaga în locul nostru. Este oarecum geloasă pe numele surorii ei Maria şi mă tot întreabă "Aşa-i că sfânta mea e o sfântă mare?" I-am cumpărat o carte ilustrată în stil bizantin despre sfânta Ecaterina şi a fost încântată că a fost o prinţesă frumoasă şi înţeleaptă, căreia Mântuitorul i-a dăruit un inel. S-a liniştit!

No comments:

Post a Comment