Saturday, April 2, 2011

Model de mamă

          Deseori simt nevoia unui materic al mamelor cu mulţi copii. Cine să se ocupe să-l alcătuiască? Nu ar avea prea multe cititoare şi cred că nu ar fi profitabil. Şi totuşi... Aşa cum călugării citesc şi recitesc paterice ca să se întărească duhovniceşte, aşa şi eu prind puteri citind bloguri ale magamamelor din zilele noastre. Subliniez faptul că simt foarte acut nevoia de exemple vii contemporane, a căror viaţă să fie cât de cât comparabilă cu a mea.
         Prin biblioteca mea predomină cărţile cu profil călugăresc, pentru că am considerat o perioadă că ei sunt "spuma" ortodoxiei. Târziu în viaţa mea am realizat că există multe vârfuri şi printre mirenii obişnuiţi, cărora nu le-a făcut nimeni publicitate. Auzind eu de sfânta Iuliana de Lazarevo că a avut 13 copii, am cumpărat o carte cu viaţa ei. Nu m-a ajutat modul în care a fost scrisă: prea puţin nuanţată relaţia cu copiii şi prea mult superlativ în expunere. Sigur că am evlavie la sfânta, dar nu simt că m-aş putea inspira din această carte în creşterea copiilor. Oricum, m-a impresionat râvna cu care făcea rugăciuni, milostenii, nevoinţe, chiar şi când era însărcinată, chiar şi când ajunsese săracă.

1 comment:

  1. da, ar fi tare bun un astfel de materic :).Si mie imi place Sf. Iuliana.

    ReplyDelete