Wednesday, March 7, 2012

Scaieţi

Un te duci, măi mielule?
         După cum nu e posibil să mergi pe un câmp cu buruieni şi să nu te-alegi cu niscaiva scaieţi prinşi de poala hainei, aşa nu e posibil să stai zilnic într-un grup şi să nu împrumuţi câte ceva din limbajul sau atitudinea celorlalţi. Mă refer la şcoală, şi la multele expresii pe care le aud din gura copiilor mei şi care nu fac parte din peisajul lingvistic al casei noastre:
  • "dispari, mă plictiseşti" 
  • "hai, îţi dau voie să pleci"
  • "îţi lipesc o palmă de nu te vezi"
  • "ha, ha hai să râdem"
  • "ia laba de pe lucrurile mele"
  • "eşti stupid"
  • "hai, dacă eşti deştept, să vedem dacă ştii puterile lui 9"- către un copil de ciclul primar
  • "dar ce, eu sunt fraiera ta?"
         La început mă supăram pe cel care le spunea, apoi mi-am dat seama că sunt absurdă. Influenţa asta e un lucru inevitabil. Cel mult le atrag atenţia să-şi observe comportamentul, deşi nici asta nu dă rezultate satisfăcătoare: ei ştiu că nu asta ar trebui să facă, dar expresiile astea sunt în concordanţă cu tulburarea şi tensiunea lor interioară.
          Din păcate nu pot să mă laud că nu avem şi noi puncte slabe la capitolul acesta al "vorbelor dulci", dar nu ies la iveală la tot pasul, din orice fleac (nu sunt un mod de a fi), ci apar pe fondul unui temperament coleric combinat cu oboseală extremă şi nu sunt însoţite de aceeaşi atitudine de dispreţ faţă de semeni.


         Singura soluţie viabilă pe care o întrevăd este a sfântului Serafim de Sarov "Păstrează pacea înăuntrul tău şi se vor mântui mii în jurul tău!" De fapt asta este: lipsa de tărie duhovnicească a copiilor mei reflectă lipsa noastră de profunzime şi fragilitatea statorniciei noastre în lupta cu păcatul.

6 comments:

  1. Doamne ajuta ,poate ca traind intr-o colectivitate copii "imprumuta" de la colegi cuvinte si obisnuinte nu tocmai placute insa cu siguranta sunt si un exemplu pentru colegi lor .Fetita noastra care acum este in clasa I inca de la gradinita are o colega E ,fetita de preot (sunt patru frati ,ea este cea mai mare ),nu cred ca voi putea multumi Domnului destul pentru aceasta deoarece mereu i-mi spunea cand venea de la gradii iar acum de la scoala de ce a mai vazut sau auzit de la colega ei E,ce a mai invatat-o parintele pe ea si fetita a povestit copiilor .E nu le da voie copiilor sa vorbeasca urat ,mereu ii cearta ,E nu le da voie sa inceapa lectia fara rugaciune ,E mereu ii mustra cand se cearta doi colegi si incearca sa-i impace ,normal ca a fost o perioada cand unele mame au fost cam revoltate pe "disciplina"pe care o face E cu colegii ei , sau mai luat unele masuri ,insa una peste alta eu cred ca toti colegii au multe de invatat de la aceasta fetita ,iertare daca am deranjat ,multumesc pentru tot ce gasesc aici,o primavara cu multe bucurii,C.A

    ReplyDelete
  2. Ei uite asta imi place mie la blogul tau,ca esti sincera,ca esti reala,ca nu ai teama de defectele familiei tale.Stii,o mama cu multi copii,in ziua de azi e greu de intalnit unii te admira altii nu doar pentru taria de ai aduce pe lume.Eu sunt insarcinata cu al patrulea si de cand sunt insarcinata ma confrunt cu multe situatii; amici,tineri, care ma intreaba din curiozitate nebuna ce ne impinge sa facem asa de multi copii,ca apoi nici nu sunt multi,am primit tot feluri de intrebari de tipul:da va da statul ceva bani de faceti asa de multi cand lumea de rand face 1-2 copii??Vb cu un amic si-i spuneam ca trebuie sa schimbam masina ca vom avea nevoie de una cu 7 locuri si-i spuneam ca imi pare rau sa renunt la a mea pt ca e tare buna si el mi-a raspuns:Beh,puteai si tu sa mai astepti sa faci al patrulea copil ce ti-a trebuit acum schimba masina!Hai ca m-am indepartat de subiect...da,mi-a placut mult postarea ta.Pe curand! Stii ce va vi bebelusul din burtica??Violeta

    ReplyDelete
  3. Se pare că va fi băieţel, dar ştii cum e cu erorile în imagistică.

    ReplyDelete
  4. Tare enervanta si E asta

    ReplyDelete
  5. Sa va traiasca si sa va bucurati de copil orice ar fi ca nu conteaza ce este pana la urma.Am vazut ce ai lucrat cat ai avut gripa si mie mi-ar place sa impletesc dar mai mult de un fular nu stiu sa fac :))Violeta

    ReplyDelete
  6. Abia aştept să-l văd.
    Un fular, o banderolă, aşa începe omul :)

    ReplyDelete