Thursday, April 5, 2012

Fuste

pliuri, pense
banda pentru talie
călcatul, important pentru un tiv delicat
cel mai dificil: de pus fermoarul
nasturel şi o butonieră mică
rezultatul final: acceptabil

             Pentru şcoală avem în dotare fuste drepte sau conice, dar pentru joacă, pentru mers la ţară sau în excursii nu prea se potrivesc. Ne trebuia ceva pentru primăvară, mai lejer, care să se şifoneze greu şi cu un imprimeu nepretenţios, ci "prietenos" cu copiii (când mergem în parc mă roagă "Să nu ne îmbraci frumos!") şi cu mediul înconjurător (până dă iarba, culori de pământ dacă se poate :)
           La second hand era doar marfă pentru supraponderale. Am căutat apoi prin magazine cu răbdare şi bunăvoinţă o fustă midi, lărguţă, dar nu am găsit nimic adecvat. Doar la standurile cu ţinute elegante şi sofisticate erau fuste, dar nouă ne trebuiau fuste de purtare, îmbrăcate cu care să putem duce la nevoie şi o găleată de gunoi...
            Confecţiile pe care le-am tot văzut exprimau redundant aceleaşi mesaje provocatoare şi excentrice şi prin lipsa de diversitate a modelelor mi-au lăsat impresia de uniforme. Cineva ale cărui gusturi nu sunt în pas cu moda efectiv nu are de unde alege.
          Am tot zis că traduc câte ceva dintr-o postare care corespunde cumva concepţiei mele despre fuste, fără a avea pretenţia de a convinge pe cineva. Consider că faptele exterioare ale evlaviei sunt cel mai uşor de realizat, dar ele nu valorează nimic fără o lucrare interioară perseverentă. So:
  • Pantalonii nu mi se par feminini. Mă simt mai frumoasă şi am o altfel de graţie a mişcărilor atunci când port fustă. Priviţi o pictură: parte din dulceaţa şi gingăşia reprezentării vine din modul în care rochia pune în valoare feminitatea personajului.
  • Pantalonii dezvăluie prea mult din fizicul femeii. Cele care sunt în vârstă n-ar trebui să-i "încânte" pe cei din jur cu o privelişte dizgraţioasă. Cele tinere, fireşte mai atrăgătoare, determină un anume tip de comportament al sexului opus: mai îndrăzneţ, dar mai lipsit de respect. Aici Sherry exemplifică prin felul diferit în care colegii de serviciu ai băieţilor ei se adresau fetelor ei în funcţie de vestimentaţie şi constată că odată cu lungimea fustei creştea şi seriozitatea replicilor. Coincidenţă? Cred că nu...
  • Fustele sunt mult mai practice. Gândiţi-vă cât munceau femeile de altădată (şi în grădină sau livadă, şi printre animale, şi la vatră, şi cu copiii). Toate aceste sarcini grele le făceau îmbrăcate în fustă. Doar de puţin timp femeii şi se pare că "nu se poate mişca" decât în pantaloni. Să fie oare de când a încercat să-i fie egală bărbatului (în şantiere sau pe motocicletă)?
  • Fustele sunt adecvate şi sezonului cald, fiind mai "aerisite"decât pantalonii, şi sezonului rece, pentru că se pot purta pe dedesubt articole mai groase decât pe sub pantaloni, fără să părem diforme. Dacă tot veni vorba de aerisire aflaţi că flora vaginală normală care ne protejează întrucâtva de infecţii este predominant aerobă şi cu cât pantalonii sunt mai tight, cu atât mai puţine şanse de oxigenare are zona cu pricina.
  • Mă simt mai liberă în mişcări în fustă, mai ales în cele lungi. Pantalonii te limitează cumva, ca să nu mai vorbim de ceea ce se întâmplă pe partea dorsală atunci când trebuie să te apleci. Pantaloni largi plus bluze lungi sunt o combinaţie de care pur şi simplu nu mă pot apropia. Poate când voi cântări 100 kg :)
    PS  Sper că n-am stresat pe nimeni care poartă pantaloni.

5 comments:

  1. Daca stresul inseamna si "nelinistea cea buna", atunci mi-ai facut un bine. Nu stiu de ce, din copilarie am iubit pantalonii si simt disconfort in fusta. Am perioade cand din ambitie port mai mult fusta, iar uneori vara este intr-adevar mai comod sa port o fusta decat pantalonii. Dar e clar ca totusi de undeva din adanc vine respingerea. Dar a randuit Dumnezeu ca mijlocia noastra sa aiba tot din adanc dragostea de fustite si rochite si se imbraca in pantaloni doar cand conditiile exterioare o cer in mod deosebit. Am ajutat-o si eu punandu-i la dispozitie rochite si pentru timpul friguros, cu strampeni si egari si cizmulite nu a avut de suferit. In casa tot fustite poarta, nici nu stiu cum sa multumesc Domnului pentru asta. Ea imi face mie educatie din punctul asta de vedere si nu eu ei, caci de multe ori m-am imbracat in fusta pentru ca ma simteam pur si simplu prost langa ea, eu in pantaloni.

    ReplyDelete
  2. Si.. felicitari pentru fustita, este foarte draguta. E ceva modificat, sau ai facut-o de la 0?

    ReplyDelete
  3. De la zero, mai ales in ceea ce priveste cunostintele de croitorie. Am tot desent si calculat. O dupaamiaza a durat tot efortul

    ReplyDelete
  4. Hristos a Inviat!

    Felicitari pentru fusta!
    Cand am citit postarea mi-am amintit de mine cand cautam, in zadar, in tot Buzaul o fusta decenta pentru fata mea cea mare (12 ani)... am luat la picior toate magazinele, de la noi pana la sh. In final am cumparat material si i-am croit o rochie. Am ajuns la concluzia ca este mult mai simplu sa iau material si sa fac ceea ce ne place. Eu cam sunt si impotriva modei, mi se pare absurd sa ma imbrac dupa cum imi spune unul, altul ce se poarta vara asta...

    Cu drag, Anca

    ReplyDelete
  5. Hristos a înviat!
    Ce bine că v-aţi apucat de fuste. Mi se pare din ce în ce mai greu să găseşti haine potrivite, iar la încălţăminte parcă e şi mai greu.

    ReplyDelete