Thursday, October 25, 2012

Dezinfectie

Azi, o postare despre mizerie: cum ca omul nu-i facut sa traiasca sub clopot de sticla :)

Noi nu prea suntem stresati de bacterii si virusuri. Ba am putea fi invinuiti ca suntem chiar neglijenti.
Nu am calcat never scutece de nou nascuti, nu am suprasterilizat biberoane, nu am spalat fructele sau legumele cu sapun inainte de a le da copiilor (asa recomanda cate unii medici). Daca le cade pe jos ceva nu le interzic sa-l manance decat daca e murdar de tarana in mod vizibil. La noi acasa jucariile de sugari nu se dezinfecteaza cu spirt, iar din momentul in care bebe merge in 4 labe e liber sa deguste cam tot ce-i cade sub nas. S.a.m.d.
Am cunoscut familii si mai ingaduitoare decat noi la capitolul igiena, care nu au probleme din cauza asta.
Nu am avut nici o infectie digestiva severa, nici macar la primul copil, caruia i-am dat ceai in maternitate (ma speriase cu sughitul si am crezut c-o opresc cu niscaiva lichide, altele decat laptele matern) intr-un biberon nesterilizat deloc. Mare-i Dumnezeu!


Toti vrem copii sanatosi, dar nu prea ne vine sa credem ca a lasa copiii sa puna in gura lucruri nu tocmai curate ar constitui pe termen lung un fundament pentru un sistem imunitar echilibrat. Exista chiar o teorie, Hygiene hypothesis, conform careia lipsa expunerii la diversi germeni si paraziti in copilarie creste riscul de aparitie ulterioara a alergiilor si bolilor autoimune.

Deci, mai relaxati-va in privinta microbilor!

6 comments:

  1. Perfect deacord !!!Unde era baltoaca cu noroi mai mare , acolo si printesa mea , ciorba s-a mancat pentru prima data din proprie initiativa , direct din castronul cainelui si multe altele !!! Cu mult drag , Gabi ! L.E. : M-AM SATURAT DE BABUTELE ALEA DE TIPA LA TINE : NU LASA COPILUL IN BALTA , NU-L LASA SA PUNA MANA PE ANIMALE , VAI DAR NU STA PE JOS, C-AI MURDAR !!

    ReplyDelete
  2. Si eu sunt de acord cu tine. Sunt destul de relaxata cand vine vorba ca fata mea sa experimenteze viata cu propriile sale simturi. Sunt atenta, ca orice mama, dar decisa, de cand era bebe, sa nu o fac sa traiasca sub "clopot de sticla". Eu chiar cred ca asta o intareste pe ea, fizic si emtional, o ajuta sa invete singura o multime de lucruri despre lumea in care traieste.
    Alina

    ReplyDelete
  3. "Mare-i Dumnezeu" ca bine zici din toate punctele de vedere atat despre igiena cat si despre alimentatie.
    O zi binecuvantata intregi familii!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Tocmai ce am fost cu trupa la padure pentru a ne bucura de toamna asta tarzie si ne-am adunat pe acolo mai multe familii cu tot cu copiii din dotare :)
    O mamica a fost insa extrem de obositoare si pentru noi, dar pentru bieul copilas de 3 ani care incerca si el sa se bucure de mediul inconjurator. "Nicolas, nu mai pune mana pe tarana","Stai, lasa creanga aia ca e plina de mizerie", "Vino repede sa te sterg pe maini ca uite pe ce ai pus mana. Era dotata cu un pachet mare de servetele umede pe care aproape l-a epuizat pana la plecare.Il stergea mereu pe maini si la un moment dat l-a sters si pe fata exclamand:"Vai, uite, a ramas negreala pe servetel, iti dai seama ce praf e aici?".
    M-am abtinut cu greu sa nu pufnesc in ras si am intrebat-o de ce anume se teme asa de tare. Se pare ca marea teama erau parazitii intestinali pe care ii putea contacta. Ma intreb amuzata ce o fi crezut despre noi pentru ca ai mei au plecat de acolo plini de tarana, frunze si resturi de crengi in cap, ba si ceva clei de copac pe haine. Cea mica a stat mai tot timpul cu fundul in frunze bucurandu-se de fosnetul lor. Mi se pare aproape o nebunie si chiar o inconstenta sa tii copilul departe de contactul cu natura de teama microbilor. Cum as putea sa socotesc microbii dintr-o padure mai periculosi decat cei de la gradi sau de la scoala? Pana la urma, mare e Dumnezeu, dupa cum spuneai si tu Ecaterina.

    ReplyDelete
  5. Cat despre paraziti, si ei pot fi benefici. Corpul uman gaseste strategii de convietuire si cu ei.
    Exista chiar terapii helmintice :) nu mai stiu cu ce oua de paraziti pt boli inflamatorii de colon.

    ReplyDelete
  6. MI SE PARE CORECT !
    Cu cat e mama mai stresata pe tema asta a bacteriilor, microbilor etc. cu atat copilul e mai bolnavicios.
    Dar am un amendament :D - Una e sa-l lasi sa zburde prin batatura, pe campie sau padurice si alta e sa-l lasi sa stea bot in bot cu pisica sau cainele.

    ReplyDelete