Friday, October 18, 2013

Gaj



Dupa cum am mai scris, pare-mi-se, sotul meu a imprumutat unei familii toate economiile noastre de pe un an. Respectivii stiau cum sa se planga astfel incat sa-l sensibilizeze si au tot insistat in repetate randuri. Au facut tot felul de promisiuni mincinoase, de la luna la luna, ca ne vor returna banii. La ultima intrevedere au venit cu o propunere de a ne da ceva gaj. La oferta asta sotul meu le-a dat o replica pe care eu, in sinea mea, am etichetat-o drept deplasata: "Ce gaj, il avem pe Hristos!" (Matei 5,42)
Nu pot sa spun cat am cartit (si eu si copiii) pe fata si in ascuns impotriva fiecarui imprumut. Am zis sa fac totusi voia lui.
La ultimul drum in Sfantul Munte al sotului meu s-a intamplat ceva extraordinar:  a cunoscut un domn foarte instarit care nu are niciun copil si care a insistat sa-i ofere sotului meu un ajutor financiar. Nu i-a dat atunci pe moment banii. Abia zilele trecute ne-am intalnit si ne-a inmanat un plic. Cand am ajuns acasa si l-am deschis el i-a numarat si cand a terminat mi-a zis:
"Ei, preoteaso, numara si vezi ca ti-a dat Hristos banii inapoi!"

7 comments:

  1. Uimitor! E chiar fara cuvinte!!!!

    ReplyDelete
  2. si eu mi-am inghitit toate replicile acide

    ReplyDelete
  3. Doamne ajuta!Nu pot sa va spun decat ca vedem cum Domnul face minuni chiar si in aceste vremuri tulburi!Dumnezeu sa va ocrteasca in continuare si sa ne intareasca si pe noi in credinta prin aceste minuni!Alina, mamica de doua fetita si un bebe mic in burtica!

    ReplyDelete
  4. ...minunat...am plans cand am citit...mii de multumiri ca impartasesti cu noi asemenea bucurii si ne intaresti credinta ...

    ReplyDelete
  5. Cat de minunat lucreaza Dumnezeu! Mai ales cu oamenii care fac milostenie. Duhovnicul mi-a spus in repetate randuri ca si imprumutarea celui care are nevoie, este tot o forma de milostenie, chiar daca ti-i inapoiaza.
    De cate ori aduc vorba despre copii, despre ingrijorarile mele privind viitorul lor intr-o lume denaturata, mereu revine la milostenie si imi spune lucruri de genul:
    -"Dumnezeu isi revarsa harul peste toti oamenii, fara sa aleaga, dar usa pe care intra acest har este milostenia, de aceea nu il simt toti oamenii, ca nu are pe unde sa intre."
    -"Sfantul Ioan Gura de Aur ne spune clar ca singura modalitate prin care ii putem ajuta pe copiii nostri sa se casatoreasca bine, este sa dam milostenie pentru ei cu mult inainte de a sosi vremea asezarii la casa lor"
    -"Daca vrei sa vina binecuvantarea peste copiii tai, de la masa ta sa nu manance doar ei, intotdeauna sa ai in vedere si pe cei in lipsuri."
    Pe mamele care mai vin si se vaita ca au probleme cu copiii lor, ca au apucat-o pe cai gresite, mereu le indeamna sa faca milostenie cat mai multa, alaturi de rugaciune pentru ei.
    O intamplare asemanatoare cu cea povestita de tine a patit si tatal meu, care nu e deloc pe calea bisericii (dimpotriva), dar care a facut multa mila cu multi de-a lungul timpului. Intr-o zi, a venit un cersetor si i-a cerut o haina, ca era f frig. El, s-a tot gandit ce sa ii dea si cum nu se potrivea ce avea prin dulap, a decis sa ii dea haina lui de vantatoare, o haina mai deosebita din cate am inteles, care nu se gaseste in magazinele obisnuite. Facuse cu greu rost de ea, dar era singura mai groasa. Peste o saptamana, au venit la el niste tineri, sot si sotie, multumiti de o afacere pe care o facusera impreuna, sa ii ofere un cadou mai deosebit...exact o haina identica. Lui, care e un om dur, aspru, uneori destul de aprig, i s-au umezit ochii si nu ii venea sa creada. Stia ca e foarte greu sa faci rost de o astfel de haina (cei doi tineri il stiau pasionat de astfel de chestii si s-au gandit sa ii multumeasca aducandu-i ceva deosebit). Deci, pana si cu oamenii putin credinciosi, Dumnezeu face minuni. Sotul meu, parafrazandu-l pe parintele Paisie Aghioritul, i-a spus ca asta a fost o prajitura din cofetaria lui Dumnezeu...

    ReplyDelete
  6. Am ras de bucurie si am plans din acelasi lucru. Multumesc ca ai impartasit asta cu noi. Uitam de la mana la gura ca Hristos are grija de noi. Si aici eu sunt prima.

    ReplyDelete
  7. :) Imi aduce aminte de Iannis cel nebun pentru Hristos!

    ReplyDelete