Saturday, April 5, 2014

Soapte viclene



Aseara citeam  cu copiii din proloage din viata sfantului mucenic Irineu, episcopul, care a trait in veacul al patrulea. Am rezonat mai ales cu un pasaj care mi s-a parut atat de actual, atat de prezent si in viata mea.


"Venind insa parintii si rudeniile lui si vazand cat era de schingiuit, il rugau sa se supuna poruncii paganului. Toti plangeau pentru tineretea si frumusetea lui si-l indemnau sa jertfeasca zeilor. se auzeau acolo bocetele rudelor, plansul slujitorilor, vaietele prietenilor, care lacrimau si-l rugau: 

"Ai mila de floarea tineretii tale!"

Dar sfantul Irineu, cuprins de o dorinta mai inalta, avand inaintea ochilor porunca Domnului care a zis: "De cel care se va lepada de mine inaintea oamenilor si Eu ma voi lepada de el inaintea Tatalui meu care este in ceruri" n-a raspuns nimanui, caci se grabea sa ajunga la implinirea chemarii Celui de sus.

Recunoasteti "compasiunea"?

No comments:

Post a Comment