Monday, September 15, 2014

Gaste

Pentru cei patrunsi de ideologia vegetarianismului aceasta postare este una horror, deci nu va obositi sa o cititi.

Printre experientele extreme ale ultimelor zile, se numara si achizitia unor gaste direct de la sursa. In afara de faptul ca le-am primit decapitate, de tot procesul tehnologic din ograda si pana in oala cu ciorba ne-am ocupat noi doi (ajutati de niste prieteni care au consimntit sa fie gazda fenomenului fiindca au curte).

Partea cu jumulitul a fost de departe cea mai laborioasa, mai ales ca am impresia ca nu le-am oparit cum ar fi trebuit. Cu ocazia asta am invatat sa apreciez altfel puii desavarsit "epilati" pe care ii primesc din mainile batrane si muncite ale femeilor. Fiindca ne tot alunecau dintre degete penele am folosit pe ultime suta de metri si un mic patent care ne-a scos din impas :)

Le-am eviscerat, parlit, portionat si acum se odihnesc in congelator asteptandu-si randul pentru a fi gatite. Am facut deja o fripturica pentru copii. Mie mi-a placut mai mult sosul. Cum sunt eu neascultatoare, nu am putut sa ma conformez in totalitate retetei : nu am pus ulei, ci untura, l-am condimentat cu usturoi si l-am acrit dupa gustul propriu cu zeama de lamaie.

In sinea mea toata aventura nu a fost numai una culinara, ci si una incarcata emotional (mai ales ca eu sunt copil crescut pe etajera, departe de "barbarisme" de genul celor de mai sus). M-am simtit brusc proiectata in timpuri stravechi. Senzatia era atat de pregnanta incat parea ca prin vine imi curge sangele bunicilor mele. Chiar daca a fost doar o inchipuire trecatoare, trairea asta banala a schimbat ceva in mine.

1 comment:

  1. ultima gasca ce am epilat-o a fost acum 20 ani. 2 ore am muncit la ea, eu cu verisoara mea. Mai intai se ia puful pe uscat, si apoi strigam dupa mamaia sa vina cu oala de apa clocotinda. Decat sa mai lupt cu alta gasca, mai bine curat un morcov :).
    Mult mai rapid merge 'epilatul' gainilor: nu au puf, nu au atata grasime pe pene, iar radacina penelor e mult mai firava.

    In copilarie, sacrificau o pasare pe saptamana, si facea mamaia 2-3 mancaruri cu ea, pa 3 adulti si 4 copii.

    ReplyDelete