Friday, December 4, 2015

Epistole...

...ale sf Teofan al Poltavei:
"...In ceea ce priveste cresterea copiilor, trebuie sa te feresti de orice tendinte extreme: ei nu trebuiesc nici frustrati printr-o asprime prea mare, nici rasfatati printr-o blandete prea mare. Dragostea pentru ei trebuie manifestata prin blandete, atunci cand merita, si prin asprime, atunci cand blandetea nu este de folos. Nu trebuie sa uitati ca mania si asprimea sunt doua lucruri diferite.
Mania este expresia unei iubiri de sine ranite, pe cand asprimea se indreapta impotriva obiceiurilor de nedorit ale copilului."

4 comments:

  1. Chiar voiam sa stiu parerea ta, Ecaterina...l-ai citit pe Alfie Kohn? Si daca da, cum vezi lucrurile prezentate de el?

    ReplyDelete
  2. Am citit pasaje si am asculat discursuri. Asta mai demult. Nu m-a marcat in vreun fel si nu m-a motivat sa insist cu cititul. Unele lucruri deja le faceam asa cum spune el fara sa fi auzit de numele lui, altele chiar nu sunt pentru mine. Imi sta urat sa-mi dau eu cu parerea despre el.
    In lumea mea insa, fac ceea ce stiu eu si ceea ce imi dicteaza intuitia materna. Nu cred ca exista strategie perfecta de parenting si nici nu cred ca doar parintele trebuie sa fie tampon pentru toate dificultatile relatiei parinte-copil (are si adultul limite si imperfectiuni).
    Citeste ce vrei si aplica ceea ce simti ca e bine pentru cazul vostru particular. Unde mai gresesti, mai repara si Dumnezeu, daca ai facut totul din dragoste de Bine si Adevar.

    ReplyDelete
  3. Voiam sa iti zic ca a raspunsul tau a fost perfect in sensul ca mi-ai raspuns mie in asa fel incat sa ma linistesc..nu de alta, dar cititindu-mi mesajul, suna de parca te-as fi pus pe tine la incercare, sau ceva in genul asta...

    ReplyDelete
  4. Multumim pentru citat, e scris ca pentru mine.

    ReplyDelete