Thursday, December 3, 2015

In uter...

...ajung si toxine aplicate pe piele, mai ales daca li se ofera suprafata de absorbtie mare.

De 1 Decembrie am primit un telefon de la o prietena care a pierdut o sarcina in 14 sapt. Pruncul era mort si ea era in spital sa incerce sa declanseze niste contractii. Era al cincilea copil. Toata lumea o certa pentru faptul ca "l-a mai vrut si pe-asta" si dadeau vina pe varsta ei (41 de ani). In afara de mine nu a mai intrebat-o nimeni daca a luat vreun medicament dubios in ultimul timp. In fond nimeni de pe sectia de gineco nu era interesat de cauze. Atitudinea generala era de iritare pentru o complicatie nedorita ("cand ai la indemana atatea metode contraceptive..."), necum de compasiune. Durerea ei parea complet stranie, de vreme ce mai avea acasa 4 copii.

Indiscretia mea m-a facut sa aflu ca nu luase pastile, dar isi aplicase pe toata pielea un tratament dermatologic. E vorba de benzoat de benzil (desi ma indoiesc ca diagnosticul de scabie a fost pus corect, fiind vorba de o persona de ale carei standarde in materie de igiena sunt foarte sigura) Pe prospect scria ceva referitor la gravide, dar medicul dermatolog a asigurat-o ca a mai prescris la femei insarcinate asa ceva. Eu cred ca si acest "amanunt" a contribuit la un final nefericit al sarcinii.

3 comments:

  1. normal! solutiile chimice aplicate pe piele pot chiar fi letale mai ales daca se aplica imediat dupa baie cand toti porii sunt deschisi ...

    ReplyDelete
  2. Biata femeie! Multa lume insensibila...Si toti traiesc cu impresia ca ei sunt modernii planetei si ca destepti ca ei nu s-au mai nascut pana acum.
    Dar pentru ce patimeste acum, va primi plata de la Domnul...Totusi cred ca pruncul s-a dus pentru ca asa a vrut Dumnezeu. El stie.

    ReplyDelete
  3. Saraca femeie! Haideti sa spunem o rugaciune si pentru ea, in momente ca astea are nevoie de gandurile noastre bune.

    Asa de greu pica judecata altora... mai ales cand vine peste atata suferinta!

    Cat despre raie, in facultate am facut (sau asa credeam, eu sunt alergica la multe chestii)- si dr a zis ca el are impresia ca tocmai persoanele foarte ingrijite si curate fac...

    Cat despre factorii care duc la pierderea unei sarcini, sunt atatia din interior si exterior, incat e prea usor sa ne scape unul...Si deseori nu e doar un factor, ci un cumul. Eu ma gandesc in primul rand la factorii chimici cum bine ai spus dar si la cei psihici, dar si ca uneori corpul spune: e prea mult, nu pot duce. Am remarcat ca in perioadele de dificultati psihice (job, scoala, casa, conflicte nerezolvate etc) nu aveam ovulatie. Nu ca m-ar fi deranjat dar am inteles ca si corpul stie sa aleaga cat sa duca...

    Cat despre piele, eu fac bai cu sare amara = sare de magneziu, si am scapat de crampe -asadar se asimileaza si la 10-15min contact cu apa pe o parte a corpului .... Alt exemplu e cortizonul unguent (pe care l-am folosit perioade lungi).

    ReplyDelete