Sunday, February 14, 2016

Curatenie generala...

...la casa noastra nu facem dupa calendarul obisnuit, ci ne luam libertatea :) de a o programa atunci cand ne pica noua bine.

Prefer vacantele, fiindca munca in echipa e intotdeauna mai usoara, dar nu ocup cu smotrul vacantele de Paste si Craciun. Asta fiindca nu sunt de principiu sa ma inham la munca fizica intensa in ultima saptamana a posturilor mari. Atunci primeaza programul duhovnicesc si nu grija de multe. In plus, vacantele astea doua au ceva special si prefer sa ramana strict ca amintiri placute. Vacanta dintre semestre e una dintre cele mai bune perioade pentru dereticat prin casa.

Ca sa nu devina totul o corvoada, am facut fiecare cate ceva zilnic, fara sa fortam nota. Fiind vreme urata, covoarele le-am dat la o spalatorie automata. Sunt incantata de rezultate. Nu am terminat chiar tot ce mi-am propus, dar voi mai folosi viitoarele cateva week-enduri pentru a definitiva curatenia de primavara.

De cand alaptez mai putin si am mai mult timp am redescoperit un secret pentru a pastra casa curata si ordonata. Fac ordine inainte de culcare (si la pranz si seara). In felul asta nu deranjeaza nimeni in urma mea si efectul dureaza mai mult. E o senzatie reconfortanta sa te trezesti intr-o camera curata. Si copiii cei mari se simt mai bine si apreciaza cand isi fac temele intr-un loc ingrijit sau cand vin de la scoala si gasesc toate puse la locul lor.

Subliniez ca ambianta placuta a casei nu e doar meritul meu. Rolul meu important este acela de dispecer. Totul depinde de felul in care reusesc sa integrez contributia fiecaruia in bunul mers al treburilor in familie.

Cu ajutorul lui Dumnezeu in ultima  vreme nu am mai avut lipsa de entuziasm si acedia care ma copleseau cand eram mai tanara. Uneori ma inspira sa citesc articole despre curatenie al altor gospodine. Am invatat ca senzatia aceea de lipsa de chef (in caz ca nu e data de vreo boala anume sau de vreun dezechilibru hormonal ori mineral) este o ispita. Mult ajutor vine dupa canonul de rugaciune catre ingerul pazitor, care alunga efectiv lucrarea celui viclean.

3 comments:

  1. Și mie îmi place sa fie curatenie în casa, cum ai spus, parcă te simți și mai bine, păcat ca nu tine mult:) la noi tine numai câteva ore:)) și a doua zi o luam de la capăt. Nu-i nimic, așa ne meritam și noi painica!

    ReplyDelete
  2. Aici am multe de invatat...tot ce ai scris ai atata dreptate...de Pasti datorita curateniei generale nu mai ajung sa ma bucur de importanta religioasa a fiecare zile.
    Multumesc ca ne-ai scris despre asta, la mine ai atins un subiect dureros.
    Multumesc.

    Si mie imi place sa ma trezesc si sa fie curatenie in camera! asa ca dupa ce se culca toti eu deretic in ritmul meu. De ceva luni mi-am facut un mic plan si imi impart pe task-uri/zile/zone si sa fac pana la capat si vad ca imi e mai usor.

    ReplyDelete
  3. Eu iti multumesc pentru ultimul paragraf. E un raspuns si pentru mine. Numai bine!

    ReplyDelete