Thursday, May 17, 2018

Vine sezonul...

...cald, cu mult-asteptata vacanta. Lumea calatoreste, se relaxeaza, fiecare in felul sau. Pentru cei care simt ca se odihnesc in mediu duhovnicesc muntele Athos este o destinatie deosebita. Mii de pelerini romani trec anual prin manastirile athonite si parintii calugari se ostenesc sa ii gazduiasca si sa ii hraneasca dupa putere pe toti. Nu e o lucrare usoara pentru ei sa pregateasca atatea camere de oaspeti si sa puna la masa zilnic sute de inchinatori.

Se pare ca uneori problema aceasta a turismului ii depaseste, desi sunt destul de stricti in organizarea intrarii in munte (se dau un soi de pasapoarte, trebuie sa ai invitatie la o manastire anume etc). Probabil nu reusesc sa faca o dezinsectie corespunzatoare a camerelor (dealtfel foarte curate macroscopic) fiindca aproximativ acum doi ani sotul meu a venit cu plosnite acasa de acolo.

Pe el nu l-au piscat deloc, doar pe copii si pe mine. Mananca ingrozitor. Am mers la dermatolog, am facut analize, nestiind ce lighioane erau ascunse la incheieturile lemnului de la paturi. Le-am vazut intr-o noapte tarziu, cum se plimbau alene pe cearceafuri. Am citit despre ele pe net si m-am ingrozit cat de rezistente si nesuferite pot fi.

Nu pot sa descriu ce lupta acerba am dus vreme de jumatate de an pentru starpirea lor. Am spalat toate rufele la 60°C si tot ce era spalat puneam in saci inchisi etans. Am invelit toate cartile in tipla cu gandul ca vor muri nemancate cele care vor fi ramas prin cotorul vreuneia. Am verificat zilnic paturile dand saltelele la o parte si am aspirat imbinarile mobilei, am uns cu gaz/ulei de lavanda in repetate randuri tot ce insemna lemn. Am chituit parchetul unde mi s-a parut distanta mai mare intre placute si pe la plinte. Am dat cu diverse insecticide care mai de care mai puternice. Ne-am intoxicat, fiindca nu am avut unde pleca, ci dadeam pe rand cate jumatate de apartament.

Ca masura de preventie, cand vii acasa din excursii, spala incaltarile, hainele toate si chiar si rucsacii la 60 (pana cand le speli, pune-le in saci de nylon bine sigilati) si eventual da cu un insecticid tare in masina

M-am gandit mult inainte sa scriu (nu vreau sa stric bunul nume al manastirilor athonite) insa mi s-a parut onest sa o fac, fiindca stiu cat am avut de tras noi fiindca le-am descoperit tarziu. Imi pareau asemenea plagilor trimise de Dumnezeu peste egipteni. Nu credeam sa mai scap.  Cand in sfarsit am asanat toate focarele si ziceam ca am ajuns la liman, am diagnosticat-o pe Elenuta...

2 comments:

  1. Hristos S-a Inaltat!
    Nu ati gresit, informatiile transmise de dumneavoastra pot fi utile multora.Oricui i se poate intampla asa ceva, iar dvs ati oferit si solutii. Apreciez mult onestitatea cu care ne transmiteti gandurile, framantarile si intamplarile din viata dumneavoastra! Cred ca avem cu totii nevoie de comunicare sincera, chiar daca adevarul deranjeaza uneori si preferam sa il cosmetizam...Cu respect va transmit cele mai alese ganduri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adevarat s-a inaltat! Da, oricui se poate intampla. Din ce am citit atunci pe forumuri, unii s-au procopsit cu plosnite din hoteluri aparent bine igienizate de prin vestul Europei. Eu nici nu vazusem in viata mea asa ceva, de asta am pierdut timp pretios in lupta cu ele si s-au raspandit si in alte camere. Ma gandeam la urticarie.

      Delete